sickhouse here i am

Nu är jag på sjukan. Precis som förr. Eller nej. Nu har jag dom där minnena. Minnena från förra gången. Dom är svaga men dom finns där. Det gör dom. Nu har jag rum 22. Det var ett förråd förut. Sedan blev det ett rum igen som det egentligen är. Men jag kallar det fortfarande förrådet. Här inne har jag mått som sämst. Allt känns mycket jobbigare än jag hela tiden trott. Nu vill jag bara vara ifred en stund. Men det går inte. Mamma måste sova här med mig. För jag ska opereras igen imorgon vid klockan åtta. Helvete. Det är lucia idag. På lucia för tre år sedan var jag här tidigt. Jag skulle starta en ny kur. Det ska jag göra på fredag igen. Fan. Den är slut den 23e december. Längtar. Men på lördag ska Ebba och Julia sova här. Det är också bra. Om dom nu får det. För det är besöksförbud på Q84 nu. Pga svinis. Jävla svinis. Om dom inte får komma smyger vi in dom i en resväska eller något. Julia är så kort att det är nog inga problem. Ebba är inte speciellt lång hon heller. Äh resväska funkar. Det blir bra så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0