sjukhuset

Idag var jag och pappa på sjukhuset för läkarbesök och njurfunktionstest. Innan jag åkte hemifrån emlade jag porten. (Bedövningssalva) Men som tur var är min sköterska så snäll att hon lät mig ta i armen ist. Kärlen sprack två gånger men sedan på tredje försöket gick det bra. Tack och lov! Jag slapp sätta nål i porten. Fantastiskt. Alla sköterskor blir lika förvånade när jag hellre tar i armen. Men att ta i porten är jätteäckligt. Fast man har salva känns det ju och gör jätteont under huden. Sedan när jag väl fått nålen i armen så gick allt bra. Förutom att det tar över fyra timmar men ändå. I pausen innan man börjar ta prover så åkte pappa och jag till kista galleria och åt lunch. Det var jättegott men jag kan typ inte äta för att jag har så ont i magmunnen. Typ början på magsår. Men nu har man höjt dosen medicin för det så förhoppningsvis blir det bättre. Jag fick också veta mina blodvärden. Dom neutrofila ligger på noll. (vita) Hemoglobinet (röda) ligger på 112 så det är ganska bra. Vid 80 får man blod. Trombocyterna är 56. Det är blodplättarna, som gör att man kan läka typ.

Kommentarer
Postat av: Sussi

Vad fantastiskt duktig du ar pa att informera oss pa ett satt att man fattar allt det har med cancer,blodvarden,portar att gora!

Du ar min # 1!!!!

Alskar dig!

2009-12-29 @ 17:23:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0