vad ska man göra?

Idag var jag som sagt i skolan. Det var faktiskt en ganska mysig dag. Började kanske inte på bästa med att berätta för lärarna om att cancern var tillbaka. Men dom verkade väldigt stöttande och tyckte att hälsan gick före allt annat så det känns bra. Efter lärarna fått veta så var det dags för dagens första lektion; matte med Johnny Fors ofc! Då berättade jag för klassen att jag haft cancer förut och att den var tillbaka. Är faktiskt ganska stolt att jag vågade göra det. Jag hade aldrig vågat för bara några månader sedan men tyckte det skulle kännas bättre att göra det själv.Efter jag berättat blev alla helt tysta och visste inte vad dom skulle säga tror jag. Fast jag tror att det gick ganska bra med berättandet iaf. Det kändes mest skönt att få berätta. Det kändes som att jag hållt på "hemligheten" länge nog. Fast det inte ens var en dag egentligen. Klassen var faktiskt jättesnälla och verkade ta det bra. Ingen blev för annorlunda, förutom Oskar och Gabbe som helt plötsligt blev jättesnälla av någon skum anledning. Men när jag pårekade det kom dom på sitt misstag haha. Jag hoppas att folk frågar om dom undrar något men det tror jag att dom gör, ingen verkar speciellt rädd för mig om man säger så, ni i klassen vet vad jag menar.
Resten av veckan vet jag inte vad jag ska göra förutom att kanske göra nationella i matte a imorgon och sedan klockan tre gå på läkarbesök på Astrid Lindgren. Då får jag veta mer om vad som kommer hända. Men på lördag blir det lite party hemma hos mig. Ska bli så jävla skönt att tänka på lite andra grejer, om än bara för en dag. Sedan ska jag köpa en ny kamera också. Orkar inte vänta till julen och önska mig en, måste ha en nuu!!

Kommentarer
Postat av: Martina Björnson

Vad du är modig! Du är min hjälte! <3

2009-12-20 @ 12:18:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0