kliiiiiar

Som vanligt fick jag feber nu sent på kvällen. Tog panodil vid elva så nu toksvettas jag verkligen och jag hatar att sova medan jag svettas, det går inte. Så nu väntar jag på att febern ska gå ner klart så jag kan sova. Dessutom kliar det jättemycket på hela kroppen för att jag haft så pass ont idag att jag fått ganska mycket morfin. Om jag (och många andra) får morfin så kliar det liksom i kroppen och speciellt i näsan för mig. Fast egentligen är det inte morfin jag får utan något som heter ketogan men är samma sak och har samma smärtlindrande effekt. Bara att ketogan är gjort på konstgjord väg och jag får inte lika mycket biverkningar av det som jag får av morfin. Så nu ligger jag i min äckliga sjukhussäng och kliar sönder mig medan jag sakta men säkert svettas bort. Tur att jag drack mycket vatten till middagen.  Åh vad jag längtar hem. Eller längtar till sommaren med en mysig picnic med vänner och grillning vid vattnet med massa majskolvar och god sallad med fräsch tzatsiki. Längtar som tusan!! Det måste vara målet med sommaren; Ha så många grillningar med vänner som möjligt. (Familjen får väl också vara med på ett hörn, vem är jag att tacka nej till goda grillade grönsaker och lax?) Hej matblogg igen.. Men det blir så när jag har svårt att äta, då är mat allt jag kan tänka på.. Fast nu ska jag tänka på en skön sömn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0