vad som helst

Skulle egentligen bloggat för ett tag sen men då kom smärtläkaren hit och efter det var jag tvungen at lugna ner mig lite. Jag blev förbannad, arg och ledsen på samma gång. Om det är någonting jag hatar mer än lukten av sjukhustvätt så är det när läkare anklagar mig för att vilja ha "ruset" av morfinet. Att jag skulle säga att tabletterna inte hjälper så jag får intravinöst i blodet istället. Jag blir seriöst tokig. För kanske lite mer än en vecka sedan fick jag 40mg oxynorm tabletter istället för intravinöst. Det hjälpte inte alls mot smärtan utan jag kände mig bara hög och äcklig. Just därför förstår jag inte hur han kan tro att det är effekten jag är ute efter. När jag säger till att jag bara kände av oxynormen i huvudet. Hade jag inte bara tackat och tagit emot då? Efter jag provat tabletterna sa jag tom till att jag hellre låg och hade jätteont än att prova dom igen för det känns ju helt värdelöst att ligga och ha ont samtidigt som jag har fullt med onödiga kanske skadliga ämnen i kroppen. Nä, om det är något jag verkligen inte klarar av så är det när folk berättar för mig hur jag känner. Och tydligen är en junkie som äääälskar den lugnande effekten man får av morfin intravinöst. Och bara för att få känna "ruset" några gånger om dygnet så ligger jag hellre instängd på en avdelning där jag inte får göra någonting själv, där folk kommer in var femte minut och tjatar om något och där jag aldrig får sova. Ja, vad skulle jag inte göra för att vara hög i två minuter?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0