4/1

Jag är fortfarande hemma och även fast läkaren inte trodde det så har hållit mig feberfri. Att inte behöva åka in för biverkningar efter kur får jag ta någon annan gång. Jag tar fortfarande antibiotika men i tablettform. Tydligen maxdosen man kan ta av den här sorten. Dom ser jätteläskiga ut. Lila och gigantiska. Imorgon ska jag till sjukhuset för att göra vanlig lungröntgen och ta blodprov inför kuren som ska börja på fredag. Mina blodvärden börjar bli bättre förutom neutrofila som ligger kvar på 0.1. För att få starta kur måste dom gå upp till 1. Det har varit 0.1 sedan i tisdags så jag vet inte hur stor chans det är att dom hinner gå upp så mycket på så kort tid. Speciellt när dom stått stilla så pass länge. Skolan börjar på måndag också. Det vore skönt att vara där första skoldagen. Men om kuren inte startat på fredag så har den nog ändå startat under helgen. Så då är det väl ändå bäst att den startar när den ska. Då jag kan gå i skolan i slutet på veckan ist. Det är ganska störande att det snart är ny kur för jag börjar precis bli piggare nu. Jag blir inte trött av att duscha längre liksom. Jag har också börjat äta bättre nu när magmedicinen hjälpte. Medicinen är mot magsår. Jag tar 40mg på morgonen och 40mg på kvällen. Det finns typ 15 läkare (minst) på Q84 och när en annan än den som skrev ut medicinen hörde hur mycket jag tar blev han jättechockad. Det var riktigt kul att se. Jag kunde inte ens äta innan dom höjde dosen för att det gjorde så jävla ont. Men nu börjar allt gå bättre igen.

Kommentarer
Postat av: Martina Björnson

Go Pillan! Hoppas att du kommer iväg till skolan!

Kram från oss...

2010-01-04 @ 22:38:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0