Juni 3, 2010

I natt sov jag själv hemma för andra gången. Och ja, första gången någonsin var i måndags. Och ja, jag är arton. Visst, jag har sovit själv på sjukan några gånger. Vilket jag tycker är ännu värre dock! Då kan man inte låsa dörren och vilka psykon som helst kan komma in! Jag menar vart samlas inte ALLA asskumma människor om inte på ett sjukhus!? Och ja, jag må vara en av dom... Men nu till dagen som varit. Taxin kom fem i åtta på morgonen och som vanligt när jag ska till sjukan så går jag upp fem minuter innan taxin kommer. Så när mamma står utanför dörren och ringer mig för att säga att taxin är där sitter jag fortfarande i sängen, toppen! (Mamma kommer till pappa för att åka med mig till sjukan, därför hon ringde om någon fattade.) På sjukhuset i Huddinge gjordes njufunktionstestet på njuravd. där man också gör dialys och grejer. Det var sjukt roligt för det tog helt seriöst en halvtimme för sköterskan att hitta ett jävla blodkärl!! Och hon kollade verkligen på heeeela armarna! Sedan tog hon massa blodprov och sprutade in ett jodämne som heter iohexol. Väldigt mysigt då det är radioaktivt :) men som pappa säger, jag har haft mycket värre saker i kroppen än så. Efter det är det bara att vänta i fyra timmar tills nästa blodprov ska tas. På vägen hem luktade taxin så jävla illa att jag trodde jag skulle kräkas. Lite trevlig info sådär bara. Väl hemma så var jag så trött att jag sov i två timmar. Det är typ ett mirakel för mig att sova på dagen till skillnad från alla andra som verkar kunna slockna på två sekuner. Nu väntar jag bara på att Julius ska komma hit också så ska jag försöka få henne att göra en grej... Får se om jag lyckas. Hoppas. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0