läkartid och obeslutsamhet

Imorgon är det läkarbesök. Taxin kommer 6.45, riktigt mys! Sen är det blodprov som gäller innan klockan åtta och läkartid vid tio. Hela meningen med den här läkartiden är att få svaren på alla undersökningar jag gjort den senaste tiden för att ta reda på hur min kropp mår efter all cytostatika. Även om jag ska få interferon eller inte. Det beror på hur njurarna mår. Jag har nedsatt njurfunktion sedan sist jag var sjuk så det här testet är en viktig del i hur mycket interferon jag ska få om jag ens kan få det. Men grejen är att det finns inte ens chans att resultatet redan är klart. Plus att jag inte gjort röntgen än och det är den jag är mest orolig över. Som jag skrev i ett annat inlägg för några dagar sedan så har jag aldrig varit nervös, förren nu! Vill verkligen bara ha det gjort nu. Nej, en sak till vill jag och det är att ALLA resultat är bra och jag kan fortsätta efterbehandlingarna med interferonet som planerat. Nu måste jag också bara läsa häftet jag fick sist där alla biverkningar står. Om jag vågar förstås. Alla biverkningar är inte särskilt roliga och interferon är under försöksstadiet efter resultat man sett under 60- och 70- talet. Jag hatar att ta beslut om sådana här saker. Viktiga saker som egentligen gäller liv och död men som ingen har svaret på. Det helt enkelt suger.

Kommentarer
Postat av: Jörgen

Hej!

Min dotter som är 11 år har precis avslutat sin cellgiftsbehandling för Osteosarkom och har lottats in i en försöksgrupp och ska få Interferon 1 gång/vecka i 18 månader för att se om det minskar risken för återfall. Hon fick första sprutan för en vecka sedan och imorgon bär det iväg till Lund för spruta nummer 2. Du fixar det också!

2010-06-15 @ 22:13:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0