röntgen

Någon (alltså jag) hade glömt att jag hade röntgen tider idag. OOOOOPS. Men mamma ringde mig kanske en timme innan hon skulle kommit hit så jag hann göra mig iordning ändå. Tur att jag inte skulle dit själv idag asså. Först var det vanlig benröntgen och lungröntgen. Det var riktigt kul när dom skulle ta bilderna på benet för mina leder runt knät är väldigt överböjliga. Så när sköterskan skulle lyfta min fot lite (eftersom benet vuxit fast fel) låg knät kvar och hon hennes min då var ju betalbar asså. Det är nästan läskigt hur mycket man kan flytta mitt underben från knät. Efter det var det Datortomografi. Läskigt men mycket hellre det än magnetkamera som jag totalvägrar. Sen var det lång väntan innan jag fick göra en ultraljudsundersökning på njurarna för att se om dom slutade växa pga cytostatikan och om det är därför jag har nedsatt njurfunktion. Vilket vi absolut inte vill skulle jag tro! Så den här veckan blir det tre heldagar på sjukan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0