tänk igen!

Juste! Idag kom och tidningen barn&cancer igen. Jag blir lika sur varje gång. Inte på själva tidningen utan på artiklarna i. Dom om folk som behandlats orättvist av ex försäkringskassan och så. Men nu var det nån som hade sagt att man ville ta bort "allvarligheten" med barncancer. Vafan då för liksom!? Det finns olika barncancer sjukdommar och vissa är värre än andra. Så är det liksom och går inte att göra något åt inom en snar framtid. Det finns barn som har värre än mig och hur jag har haft det och det finns barn som klarar sig riktigt bra med sin cancer och kan leva nästintill normalt. Och det ÄR allvarligt. Klart som fan att det är. Kan tänka mig att hon menade att det blir bättre och bättre, att fler barn överlever. Men det är fortfarande alldeles för många som inte klarar sig! Som inte ens får påbörja någon behandling för att det inte är någon idé. Jag vet inte vad folk tror men jag kan tänka mig att man tror att fler överlever än vad som är i verkligheten. En av fyra klarar sig inte. Det är fan två av åtta. Tre av tolv. Sex stycken av tjugofem klarar sig inte. Det är som att sex stycken i en klass bara skulle försvinna. Och hon säger att man vill ta bort "allvarlighetsstämpeln", nä du, den går jag inte med på!

Kommentarer
Postat av: Isabell

Svar: Åh ,tack Pernilla. :-D

2010-06-22 @ 00:56:15
URL: http://bellasdiary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0