Kan man ha en bättre dag?

Bland det värsta jag vet är att bli anklagad för saker. Saker som man inte gjort eller absolut inte tänk på det på det sättet. Idag blev jag anklagad för fusk av biologiläraren. Vilket är helt jävla absurt. Liksom varför? Jag har suttit och tokpluggat och såg fan fram emot provet. Det skulle liksom bli mitt första prov den här terminen. Så har jag kanske skrivit fyra frågor och kommer på att jag har anteckningar jag skrev igår kvar i bakfickan. Så då lägger jag ner det på golvet och just då måste han ha kommit och säger att jag fuskar. Med ett jävla A4 papper med anteckningar? Inte ens stödord eller någonting utan just mina egna anteckningar. Fyfan vad lack jag blir. Det var ju liksom jag som ville göra provet idag? Det helt klart värsta är att han sen går och ber Doris, svenska och engelskaläraren, prata med mig. Istället för att han gjorde det själv. Jag fick inte ens chans att berätta vad som hade hänt ordentligt. Istället går han och säger att jag fuskade utan några grunder (som jag tycker) till SYV och alla lärare. Så jävla idiotiskt gjort av honom och rent utav elakt ycker jag. Visst, jag var inte så smart som hade med mig pappret men tänkte liksom vara ärlig och då lägga ner det på golvet. Herregud liksom! Vem fan skulle fuska med stort jävla A4 med text på båda sidor? Men det roliga är att jag hade mobilen på bordet om sjukhuset skulle ringa. Så då hade jag väl för fan bara skrivit in fusket där?! Precis vad jag behövde liksom. Så otroligt kul att avsluta terminen så. Sista skoldagen liksom. Och nu mår jag illa som fan precis som jag gör när jobbiga saker händer. Hade precis slutat må illa hela tiden sedan Carro dog. Orkar fan inte hålla på med det här, absolut inte nu. När som helst annars men fan inte nu. Vem skulle fuska på första provet efter att ha vart borta i ett halvår? Inte jag iaf. Trots att jag inte orkar ta hand om det här nu så måste jag för att annars är det som att jag godkänner att jag har fuskat och det har jag inte. Så Doris sa att jag skulle prata med rektorn imorn så där kommer jag vara. Och jag kommer inte ge mig utan fight den här gången heller men nu har jag fan ingen lust att plugga mer på det här och jag kan fan inte koncentrera mig. Men jag måste.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0