Mars 11, 2010

Saker ska bli bättre nu. Så äre. Jag vill bara skriva världens jävla blogg inlägg nu. Efter att ha läst en väns blogg. Vi träffades på ågrenska. Ett ställe i göteborgs skärgård. Vi var där en vecka för att prata om sjukdomen vi haft. Osteosarkom. Det var jag, Marika och en annan tjej med våra familjer. Grejen med just det här blogginlägget var att hon skulle på återbesök på sjukhuset. Jag var aldrig rädd för att få tillbaka cancern. Tror inte jag tänkte på det. Visst, klart att jag vet om allt som kan hända efteråt och så. Men nej, jag var aldrig rädd i väntrummet innan jag skulle träffa läkaren. Inte heller den gången när jag nu fick veta att den var tillbaka. (Eller egentligen kvar.) Jag har aldrig haft väntrumsångest. Mamma sade att hon precis släppt det där. Att cancern kunde finnas kvar men inte synas. Att den borde ha visat sig vid det här laget isf. Men tydligen inte. Jag vet egentligen inte vad jag vill med det här inlägget men Marika är otroligt cool och hennes inlägg fick som sagt mig att tänka på gamla positiva saker och nya. Cancern kan alltid finnas kvar, men livet går liksom vidare. Och jag måste hänga på.

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad heter den bloggen?

2010-03-11 @ 20:24:04
Postat av: Marika

Vi borde ses när jag är i stockholm någon gång! <3

2010-03-16 @ 10:46:18
URL: http://maikan.blogg.se/
Postat av: Sussi

Bra sagt min alskade Pillan!Lev i nuet:)

2010-03-19 @ 15:08:24
Postat av: Martina Björnson

Klok du är! Kram

2010-03-26 @ 14:55:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0