Okt. 18, 2010

Den här dagen har inte varit speciellt super. Varit på sjukhuset hela dagen och gjort massa olika röntgen. Okej två men ändå. Började med att vi fick vänta i 40 min på barnprovtagningen för blodprov. Sedan fick vi kuta upp till nuklearmedicin och få lite radioaktiva men ack så mysiga saker i blodet. Om det nu kom in i blodet dvs. Det råder lite delade meningar om blodkärlet hann spricka innan injektionen eller efter. Han som jobbade där var annars allmänt jättedålig på sitt jobb. Med ännu lite mer minus på blod sätter sig mamma och jag utanför stora bibblan på ks för att kolla på en film från psykologin. Går sådär då internet dör hela tiden. Vi bestämmer oss för att hyra den på solna bibliotek senare istället. Sen får vi åter igen kuta iväg. Denna gång till barnröntgen för att röntga benet. Sen blir det till att ruscha iväg mot nuklearmedicin igen för att göra skelettskintigrafin. Samma snubbe jobbar och är lika värdo igen. (Ni som tycker att jag är elak nu var inte med och vet hur han betedde sig.) Röntgen man gör är över hela kroppen. Det är en stor platta som åker tre centimeter ovanför kroppen. Det hade varit mindre kul om den gått sönder om man säger så. Tredje gången jag gjort skelettskinten och det var helt okej den här gången. Första gången rann tårarna för att det var så obehagligt. Sen var det klart med alla röntgen. Då bar det av mot solna centrum. Helt värdelöst då filmen senare visade sig vara den från 1963 och inte 1990. Gr8! Så nu kollar jag på filmen på datorn istället. Ssssch! Imorgon måste psyket inlämningen vara klar och sen på onsdag matteprov. Skulle behöva en dag till asså. Typ en dag mellan måndag och tisdag vore toppen just nu! Imorgon är det också strålning och just nu kunde jag inte bry mig mindre. Men fråga igen imorn. Var inte sådär superjobbigt sist, typ som en obehaglig röntgen, mest jobbigt och påfrestande för hjärnan. Men tyvärr ska det tydligen bli värre. Sen tror jag att obehaglig verkar vara mitt favoritord nu för tiden.

Kommentarer
Postat av: sussi

Usch,vilken jobbig dag:(CANCER SUCKS!

2010-10-19 @ 01:56:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0