som vanligt

Konstigt nog känns allt som vanligt nu. Jag har hela tiden vetat att det är väldigt stor risk att jag får tillbaka någon sorts cancer, om inte nu så senare i livet. Men det känns hemskt att jag har gått runt med något i min kropp som inte borde vara där. Eller egentligen absolut inte ska vara där. Har ju trott i över två år att jag helt frisk. Precis nu när allt börjar gå bra igen. När jag nästan är normal, som er andra. Det var ju trots allt ganska länge sedan jag hade den känslan sist. Allt går okej i skolan, nästan mer än okej, jag har bra vänner och livet flyter på ganska bra helt enkelt. Så självklart, just nu. Gymnasiet skulle bli min chans att börja om. Istället blev det en ny början på allt som hänt förut och jag gillar det inte. Jag har börjat tänka på det min ortopedläkare Otte Brosjö sa till mig den där dagen i åttan då jag fick mitt cancerbesked. Det här ska du ju klara. Kommer ihåg att det enda jag tänkte var; Hur fan kan du veta det gubbjävel?! Du vet ingenting om mig. Den här gången var det min läkare, Cecilia som berättade. Innan själva läkartiden hände det massa skumma saker som gjorde att jag förstod att något var väldigt fel. Till exempel var alla sådär läskigt snälla som folk/läkare bara är när något är fel. Förutom det hände flera saker som inte är normalt. Klockan tio var det en röntgen inbokat, också det precis som vanligt var tredje månad. Efter jag röntgat lungorna och benet så kommer en st-läkare och frågar om det är okej att de tar lite fler bilder. Jag gick med men undrade fortfarande varför men allt han sa var bara att vanlig röntgen inte ger fullt resultat. Skumjävel. Medan jag gjorde den där ct:n stog det två läkare och två sköterskor och kollade på, inte heller det helt normalt. Sedan när jag och pappa sitter där i väntrummet på onkologmottagningen Q84 kommer Jenny, en sköterska jag haft förut, fram och frågar om hon får sitta med på mötet. Också det väldigt konstigt och då fattade jag verkligen att jag hade cancer igen. helvete!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0