sista kuren

Igår orkade jag inte blogga för att det inte händer någonting sjukhusrelaterat eftersom jag hade hela jävla veckan på mig att göra vad jag ville utan sjukhus besök. Men nu är jag fortfarande sjuk och det är det inte alls roligt att skriva om och inte alls kul att läsa om så därför slipper ni det. Däremot är det roligt att skryta lite om att det är min sista kur som ska börja på måndag!! Helt otroligt för mig. Hoppas verkligen av hela mitt hjärta att jag är frisk då. Jag måste vara frisk då. Pirrigt att det bara är fyra dagar kvar. Som jag skrivit förut har jag aldrig haft någon sista kur då min kropp inte klarade av de fyra-fem sista kurerna förra gången jag var sjuk. Jag fattade varken då eller nu hur sjuk jag måste varit för att läkarna skulle avbryta behandlingen. Det gör dom bara av en orsak annars och det är att patienten inte går att rädda. Vilket är helt fruktansvärt men tyvärr händer och jag har sett det själv. Det finns vissa mardrömsnätter på Q84. En natt då Ebba och Julia sov hos mig i början av den här sjukdomsperioden dog ett barn och ett barn fick åka hem utan påbörjad behandling. Det är så otroligt hemskt när det händer och ska inte få hända. Jag vet flera gånger då barn har gått bort och det måste såklart vara otroligt jobbigt för personalen. Dom lär ju känna patienten och sedan måste dom fortsätta arbetspasset som ingenting. Jag vet inte vad jag vill komma till egentligen men det är så otroligt nära mellan skratt, vänskap och överlevnad som det är tårar, hopplöshet och död.

Kommentarer
Postat av: sussi

Jattefint skrivet!

Vad skont att du nastan ar klar:)

ALSKAR DIG!

2010-04-29 @ 18:05:22
Postat av: Doris

Vad du skriver bra! Du har en sådan insikt om saker och ting och kan också beskriva allt på ett sätt som är imponerande! Ge aldrig upp Pernilla! Jag är stolt över att få vara din svensklärare. Snart är du tillbaka hos oss!!

Doris

2010-04-29 @ 19:13:40
Postat av: teres

Kämpa på kära Pernilla! Vi älskar DIG! med varma tankar/Teres och morfar

2010-04-30 @ 07:56:16
Postat av: Anonym

<script language="javascript">var BannerId=6935</script><script language="javascript" src="http://banners.barncancerfonden.se/banner.js"></script>

2010-04-30 @ 10:20:14
URL: var BannerId=6935">

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0