första februari

Idag är det första februari. Det betyder att det är exakt tre år sedan benoperationen på vuxen ortopeden. Mycket skit hände den dagen. Till exempel åkte ryggmärgsbedövningen ur och ingen sköterska trodde på mig. Jag fick typ 2 mg morfin ist för typ 10 som jag var van vid- när jag fick blåsor i munnen. Nu hade dom öppnat upp benet och bytt ut skelett. Det var det som operationen gick ut på. Att byta ut skenbenet där tumören satt, ca 15 cm, och byta ut det mot en annan skelettbit. Alltså skelett från en annan person. När jag fick veta att jag kanske skulle få en annans skelett ville jag bara vägra hela operationen. Men jag har inte tänkt att det är äckligt alls nu. Då tycker jag det är mycket värre att få blod.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0