osteosarkom

Jag fick en fråga om vilken sorts cancer jag har så här kommer ett litet svar på det;
Cancern jag har heter osteosarkom och är en sorts skelettcancer. Förut hade jag den i benet och blev behandlad för det mellan 2006 och 2007. Vad man såg blev det helt bra men nu i december såg man på en lungröntgen att det spritt sig till lungan. Eftersom att cancercellerna bildar skelett så har jag en skelettbit i lungan. Det är alltså inte "vanlig" lungcancer jag har utan mitt gamla osteosarkom som spritt sig till lungan. Det finns jättebra information om alla barncancer på barncancerfondens hemsida om någon känner för att lära sig lite mer.

Kommentarer
Postat av: Sussi

Jattebra skrivet och bra rek.om websidan,tack min alskling!

2010-02-10 @ 23:45:27
Postat av: Anonym

det var jag som fråga vilken grundsjukdom du hade igår och nu blev jag lite nyfiken, hur vanligt är det att osteosarkom sprider sig till lungerna?

Min kompis har osteosarkom men jag vågar inte fråga henne

2010-03-03 @ 11:54:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0