April 13, 2010

Jag har en sköterska som tror att tio minuter betyder en timme. Plus att det tar en halvtimme för henne att hämta morfin när jag har så ont att jag nästan svimmar. Sen när den där halvtimmen har gått och hon äntligen kommer, så kommer läkaren in och säger till henne att ta blodprover också. Där går en halvtimme till, medan jag nästan ligger och spyr av smärta. När ska sköterskor och läkare lära sig att prioritera rätt saker? Och när fan ska man vilja hitta lösningen på varför jag har ont och inte bara chansa på att det går bort. Jag håller fan på att bli tokig på dom flesta som jobbar här. Läkaren lyssnar fortfarande inte utan frågar samma saker om och om igen. Nu ville han kolla samma sak för fjärde gången som man inte ser någonting på och som jag dessutom inte har några problem av. Nej, det här är verkligen helt värdelöst. Dom tror att febern och det magonda hör ihop fast jag och mamma är helt säkra på att det inte gör det. Jag får ju alltid feber efter kur men på dom verkar det som att febern måste ha en "orsak". Nu tänker säkert ni "men vafan klart att läkarna har rätt!" Men jag har inte berättat allt om det här som jag har ont av och det tänker jag inte göra den här gången heller.
Tack för alla kommentarer och kommentera gärna även fast jag inte känner dig som läser. Det vore intressant att veta vilka som läser bloggen. :) Jag har fått veta några som är helt otippat att dom läser min blogg men det är sjukt kul att ni gör det och jag hoppas att folk kan få mer förståelse för mig och andra i min situation även fast jag inte kan skriva ut allt som händer här tyvärr.

Kommentarer
Postat av: monica klinga

Jag som läser din blogg är mamma till en tjäj som är 17år och har haft återfall i samma sjukdom som dig.Idag mår hon ganska bra,men har fortfarande efter behandling med pegintron i ett åt till.Hoppas att du blir frisk snart och får en bra sommar.

2010-04-13 @ 20:47:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0