Juli 1, 2010

Nu börjar jag total tröttna på att min kropp alltid ska vara så jävla speciell och alltid få vanliga biverkningar men sen kan man alltid räkna med minst två till. Dessutom är jag allergisk och reagerar på helt normala saker som blod och natriumklorid. Och nu senast är det det här med pegintronet (interferonet jag får). Jag får feber, mår illa, blir som förkyld, ont i huvudet och i hjärtat. Juste dessutom blir jag helt orkeslös. Som läkaren sa igår "ja, det låter ju som att du har mer än vad man brukar ha så du får nog den låga dosen en gång till..." Ärligt talat. Jag står ut med mycket men inte fan tänker jag må såhär en gång i veckan i två år. Liksom bara räkna bort torsdagar ur mitt liv för då kommer jag att vara sjuk. Speciellt när det inte är ett måste för att kunna leva. Man vet ju inte ens om interferon fungerar. Nä, jag provar några veckor till men om det inte blir bättre skippar jag fan skiten. Så idag kommer jag alltså inte orka göra ett dugg. Jobbigt och jag har redan tröttnat på det med.

Kommentarer
Postat av: pappi

läste just om biverkningarna, ojdå... förutom influensa varje vecka, memory loss, mental confusion, hmmm men jag tror det blit bättre när kroppen vant sig.. hoppas det i alla fall!!!

2010-07-01 @ 14:24:45
Postat av: Jörgen

Det var ju tråkigt att du reagerar så på interferonet. :( En del av biverkningar som prepraratet ger avtar vanligtvis efter en tid av behnadling medans andra inte gör det. Du får kolla med din doktor om vad dom tror om just dina biverkningar.

2010-07-02 @ 00:25:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0