kur 4, dag 1

Nu är första cytostatika dosen klar och den andra sorten går på spolning. (För att man ska få in den cytostatika som sitter i slangen ockå.) Eftersom jag är allergisk mot den första cytostatikan jag får så går den in på fyra timmar istället för två. Jag får också tavegyl direkt i blodet. Tavegyl är en allergimedicin som jag blir helt total däckad av. I flera timmar orkar jag inte göra något annat än att sova. Seriöst jag kan somna mitt när jag håller på att prata. Och att sluta prata för lite sömn är annars inget för mig. Jag pratar om allt och ingenting precis hela tiden annars. Så att somna när jag egentligen kan prata är bara för att jag är total däckad av tavegylen. Men eftersom jag brukar få den vid tolv ungefär precis innan cytostatikan så är jag helt borta fram till klockan sex. Och då är ju dagen redan borta liksom. Fan vad skönt! Nu är precis spolen klar och det är bara fyra likadana dagar till plus en dag med dropp. Sedan är jag hemma igen. Bara fem nätter kvar. Okej, ganska värdelöst för det har inte ens vart nån natt än på den här kuren men ändå. Om jag klarade över sju nätter på Q62 (vilket kändes som en evighet) klarar jag allt. Näst sista kuren. Det är grejer det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0