Mars 2, 2010

Har sagt det förut och jag säger det igen. Jag hatar när jag behöver hjälp och inte klarar av saker själv. Bland det jobbigaste jag vet. Och jag tror att det representerar min cancertid ganska väl. Att inte klara av saker själv. Att hela tiden behöva hjälp. Imorgon ska jag och mamma till sjukhuset igen för att göra njurfunktionstest. Det tar mellan fyra och fem timmar att göra och jag måste sätta nål i porten. Testet innebär att en sköterska sprutar in ett ämne i blodet som kroppen, dvs njurarna, sedan ska bearbeta så det försvinner ur kroppen. Efter jag fått ämnet i kroppen väntar man i några timmar och sedan tar man blodprov var tjugonde minut i en timme för att se hur snabbt njurarna arbetar. Det tar nästan en hel dag och jag ska även ta blodprov inför kurstart på torsdag. Kuren är väldigt snart alltså. Men nu känner jag mig väldigt besviken på vissa människor som jag trodde skulle finnas där för mig men tydligen inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0