rymma från Q62?

För andra gången frågade nu "sköterskan" om jag ville ge mig själv antibiotikan. Riktigt läskigt och enligt mig helt oacceptabelt. Det är bara ett av misstagen han gjort under veckan jag varit här. Resten av personalen på avdelningen gör ungefär samma saker. Glömmer att skriva in att de gett mediciner så jag hållt på att få dubbel dos upprepade gånger. På en jävla vecka. Hur många misstag kan man lyckas hinna med på en liten vecka? Tydligen många. Det är liksom allt tillsammans som gör hela situationen så sjuk. Hygienen med handskar, förkläden och att sprita av kranar och sådant finns inte. Jag har haft en jättebra sköterska som gjort som man ska. Hon heter Lisa och är verkligen jättebra på det hon gör. Men tyvärr har hon vart den enda sköterska jag haft här som kan det den gör. Tragiskt egentligen. Den här gången hörde pappa när han sköterskan frågade om jag kunde ge mig själv antibiotikan. Pappa flög upp och sade typ att det kan man väl fan inte göra? Men enligt sköterskan kunde man det. Liiite konstigt att ingen av oss någonsin vart med om det tidigare då jag fått antibiotika på spruta många gånger tidigare. Nu har pappa ringt Q84 och pratat med jourläkaren som var Cecilia. Jag har haft henne ganska mycket nu och speciellt hade jag henne på återbesöken tidigare. Så det var tur att just hon var jour. Den manliga sköterskan glömde också vrida tillbaka kranarna som sitter på slangen till nålen. Det kan vara farligt om porten börjar backa. Det är därför som man ska använda två trevägskranar som det heter och inte bara en. Men nu så kom det en sköterska från kära gamla Q84 och gav antibiotikan som han ville att jag skulle ge mig själv. Tack för det! Och imorgon ska det bestämmas vilken avdelning jag ska till, istället för att vara kvar på Q62, då Q84 är fullt. Det läskiga är att jag börjat vänja mig vid den dåliga hygien standarden och att hela tiden behöva se till att jag får rätt tabletter. Egentligen vet jag inte vad jag skriva för att jag och mina föräldrar har träffat mycket sjukhuspersonal nu genom åren och alla har ju såklart olika arbetssätt. Och tyvärr på de flesta avdelningar finns det alltid någon eller några få som har sämre koll och dålig sjukhushygien eller vad man ska kalla det. Men att nästan all personal på en avdelning inte har koll känns inte bra. Då börjar man ju undra. Är det för att de inte tycker att det behövs med mig och den hjälp jag behöver? Det är ju liksom ortopedavd så de borde vara vana vid sår och sådana saker. Använder de skäddskläder då? Eller struntar de alltid i säkerheten?

Kommentarer
Postat av: Doris

Hej! Bra att du har koll på det mesta, men så här borde det inte vara. Hoppas du snart blir bättre och kan flytta till en annan avd. Miss you!

Doris

2010-03-23 @ 18:13:10
Postat av: Maud S

Det är verkligen ruskigt att du själv ska behöva kolla att allt blir rätt, och så att säga sköta din egen behandling! Självklart är detta personalens uppgift! Som om du inte hade nog ändå med din sjukdom! Hoppas verkligen, verkligen att du får komma till en bättre avdelning snart!



Tänker på dig i stort sett dagligen och önskar dig allt gott. Det vore ju underbart om du kunde få slippa de jobbiga biverkningarna och känna att det går framåt med behandlingen! Det blir så roligt när du är så bra att du kan komma till skolan! Ser fram emot dagen när du kommer!



Massor av lyckönskningskramar! Kämpa på, du är så duktig!



Maud

2010-03-24 @ 12:21:06
Postat av: marika

jag blir så jävla arg.

2010-03-24 @ 22:32:15
URL: http://maikan.blogg.se/
Postat av: Martina Björnson

Helt sjukt!! ANMÄL DEM!!!! Jag blir galen! Man ska vara tillräckligt frisk för att orka och kunna vara sjuk! Helt galet! Fan vad arg jag blir när jag läser det där...

2010-03-26 @ 15:07:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0