sista

Allt går otroligt fort efter man fått ett barncancerbesked. Sist hann jag inte ens gå i skolan innan jag haft tom två kurer. Och då var det bara en förmiddag jag var där. Sedan gick jag inte i skolan på nästan två år. Det är ganska sjukt hur snabbt allt kan förändras. Visst, det är bra att man tar tag i det på direkten. Men man får aldrig en sista dag att vara sig själv på. Jag tror att det kan behövas. Iaf en dag då man kan vara sig själv så mycket man kan i väntan på att man börjar något nytt i sitt liv. Den här gången kunde jag gå i skolan i nästan två hela dagar efter jag fått beskedet. Det kändes underbart. tisdagen. Sedan efter det har jag bara varit i skolan en halvdag. Dagen efter operationen av porten. Allt gick så snabbt efter cancerbeskedet att en vecka efter jag fått veta opererades det in en ny port. Måndag-måndag. Och nu väntar jag på min andra kur. Men först ska jag fira nyår. Tackochlov för det! Egentligen är det ganska synd att det är jullov nu för jag känner  mig ganska pigg emellanåt. Men sedan försvinner energin ganska snabbt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0