thorax och kemilab

Idag var jag och mamma på sjukhuset. Först hade jag en läkartid med Cecilia som jag hade läkartider hos innan jag blev sjuk igen. Hon berättade att jag skulle få besöka min thorax avd och träffa en kirurg. Dock inte den som ska operera mig. Jag blev sjukt lättad av det, dvs tills jag kom till thorax. Efter läkartiden med Cecilia skulle jag få antibiotika och ta prover. När det var klart kutade jag och mamma runt i kulverten vilket var otroligt läskigt för man hör hur rörposten med blodprover åker runt i taket. Jag flög flera gånger för jag trodde det var fåglar som attackerade. Varför det skulle finnas fåglar inomhus typ flera meter under marken vet jag inte. Men det skulle säkert kunna hända så bättre att ta det säkra före det osäkra. När jag flugit klart i kulverten så var vi framme på thorax och möttes av väldigt fult rosa väggar. Allt kändes otroligt tantigt. Möblerna i cafeterian såg ut som på ett äldreboende. Det var riktigt gräsligt faktiskt. När vi kom upp på N13 där jag ska vara efter operationen så var allt vi såg massa gamla gubbar som ut att kola av när som och ännu mer tantmöbler. Vi fick sitta i dagrummet och vänta på att kirurgen skulle komma. Det var en gubbe mitt emot som satt och hostade. Jag klarar inte av när folk hostar. Jag får panik och ångest på samma gång. Hur fan jag ska klara av att ligga på samma avd (kanske dela rum!?) med massa folk som ligger och hostar och äcklar sig 24/7 har jag ännu inte klurat ut. Kirurgen berättade inte så mycket nytt, mest sånt jag redan listat ut. Dom kommer öppna upp i ena sidan mellan femte och sjätte revbenen. Sedan kommer dom skära bort tumören och en bit av lungan. Efter operationen kommer jag att ligga inne mellan 4 och 8 dagar beroende på hur mycket luft lungan läcker. Det betyder att jag kommer ha luftdränage. Fyfan. Han snackade om epidural också men det hoppas jag verkligen att jag slipper. Inga bra minnen från det alls. Men det kan vi ta en annan gång. När vi var klara på sjukan så gick jag på kemilabben. Det gick helt okej och Julia och jag fick asbra resultat såklart. Snart är det hosttekniker som gäller. längtar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0