ta mig härifrån!

Var sjätte timme får jag alvedon. Men också var sjätte timme börjar jag frysa igen. Det har hänt förut att alla trott jag varit feberfri fast det bara varit alvedonen som hållit febern nere i flera dagar. Och så fort jag slutade med alvedonen den gången gick febern upp igen. Samma sak hände nu. Alla har varit lurade av alvedonen och om jag inte ens sagt till hade ingen fortfarande tagit tempen. Även fast läkaren sade flera gånger att det var otroligt viktigt att sköterskan skulle ringa honom så fort jag fick feber. Det betyder ju att all antibiotika inte hjälper. Men de flesta av personalen jag haft på den här avdelningen går inte att lita alls på. Jag skulle inte ens våga låta dom starta min mobil. Alla saker speciellt en person gjort. Ojoj om folk visste detta. Jag tänker fan ta upp det med min läkare så fort som möjligt. Och speciellt hoppas jag på att jag får byta avdelning så fort som möjligt för jag vågar fan inte vara här. Jag står ut med mycket skum personal. Men när min hälsa kan riskeras, nej tror inte det. Jag har nu 38.7 - igen. Bara för att ingen brytt sig om att kolla. Plus att den fortfarande steg men jag tog alvedon ändå. När tempen är över 38.5 på cancerbarn så är det som en "allvarlighetsgräns". Nu vill jag inte skrämma folk från att vara på den här avdelningen. Personalen kanske är jättebra-förutom med det som jag behöver hjälp med. Nu lade sköterskan jag är rädd för in en svampmedicin jag ska ta vid typ tolv. Den lade han in vid sju. Utan att ens säga att han gjorde det eller vad det är för något. Och det är inte ens i närheten av andra saker han gjort. Nej, fyfan! Ta mig härifrån!

Kommentarer
Postat av: Doris

Hej!



Finns det ingen du kan prata med på sjukhuset om dina erfarenheter? Så här ska du väl inte behöva ha det!! Håll ut Pernilla! Snart blir du bättre: Det måste du bli!! Saknar dig!

Doris

2010-03-17 @ 21:51:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0