ftw.

Fått lite mer information nu. Lite är dock ordet. Metastasen sitter mitt i lungan så det är svårt men inte omöjligt att operera och kirurgerna räknar med att få bort allt. Onkologerna säger att jag kan bli helt frisk. Nice. Okej det lät helt fel men ändå. På onsdag ska dom som strålar ha möte då ska dom ta upp mitt fall också. Så är man ett fall igen. Ett fall som är asbra att ha som testperson. Om jag får välja (vilket jag får, med läkarnas inrådan) så kommer jag välja operation. Det är pissjobbigt och min kropp klarar inte ens småoperationer bra men hellre det än att strålas. Den strålningen som jag skulle/ska få har man inte provat på många och den har inga bra resultat. Alls faktiskt. Metastasen skulle inte dö. Kanske att den skulle krympa. Kanske inte ens det. Kanske fortsätta växa lika snabbt som nu. Därför känns det helt meningslöst med strålning. Om det inte gick att operera och bli helt frisk, absolut! Men inte nu. Jag vill fortsätta leva som jag gjorde förra veckan. Tänka på att jag kanske eller troligtvis skulle få tillbaka cancern. Inte oroa mig om att den befintliga jag har nu ska sprida sig. Operation är det bästa. Men varför har jag nu i flera dagar haft ont i lungan där jag opererades sist?

Kommentarer
Postat av: Tove

Usch då! Jag hoppas verkligen att operationen går bra för dig :)

Undrar lite hur stor risk det var att du skulle få metastaser eftersom du skirver att du troligtvis skulle få tillbaka cancern? Du behöver inte svara om det är jobbigt eller om du inte orkar såklart.

2010-09-25 @ 22:45:13
Postat av: Pernilla Löfström

Till tove: det är ganska troligt att man får tillbaka någon sorts cancer tex leukemi eller även annan tumörsjukdom om man fått så mycket cytostatika som jag har. dessutom så är det allmänt större risk att få någon annan cancersjukdom om man en gång haft det, antar att kroppen redan är "sjuk" om du förstår hur jag menar! :) klart du ska fråga om du undrar något! hoppas du förstog förklaringen haha :)

2010-09-26 @ 12:44:15
URL: http://pernillo.blogg.se/
Postat av: sussi

Du ar jatte duktig att forklara:)Kampa pa alskling,jag haller med.....,operation later som basta valet!

2010-09-26 @ 18:59:14
Postat av: Gumlan

Ja Pernilla, kan inte göra annat än att hålla med Sussi, Kämpa vidare, du är superduktig! P&K

2010-09-27 @ 13:26:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0