Juli 20, 2011

Sedan sist har min vänstra  lunga också börjat kollapsa. Jajamensan, i lördagskval fick jag ont i vänster lunga också och åkte till akuten på söndagen. Det visade sig vara en luftficka i vänster lunga. Det onda hade känts precis som på höger tidigare. Som tur var va inte den här lika stor och efter sex timmar på akuten ville läkarna eg ha mig kvar över natten på radiumhemmet men jag ville hem och eftersom all vård är frivillig blablabla kunde dom inte håla mig kvar. Fick åka tillbaka dagen efter och göra ny lungröntgen och dåva det lika mycket luft som innan som hade läckt. Alltså fick jag då åka hem igen och kan åka på min stora dag imorgon jag fick i början av sommaren. Jag och klara ska åka på spa till på lördag. Skönt att det kunde bli av nu och hoppas att lungan inte blir värre igen då jag måste åka in på en gång och resan kommer skita sig. Nu gör det ganska ont mest i lägesförändringar om jag ex lägger mig ner eller ställer mig upp. Förut gjorde varje steg svinont också men det är lite bättre nu. Dock har jag vätskai höger lunga också och har ganska ont i den fortfarande från op. Blir andfådd ganska ofta numera av att bara ställa mig upp pga allt som hänt mina lungor nu. Trots det så har jag faktiskt 98/99 i syresättning i blodet! Iaf på akuten i söndags. Ganska fantastiskt med tanke på allt som hänt nu på senaste tiden. Nu måste jag börja pricka av saker på min lista som ska göras innan vi kan åka imorn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0