Maj 21, 2011

Har haft två lungkollapser nu. Först åkte vi in till akuten söndagen den 8 eftersom jag hade så ont. Blev då hemskickade. Sen på ett läkarbesök på onsdagen blev jag kvar pga att lungan läckte luft. Så fick op in ett dränage och va kvar till måndagen den 16. Var sen hemma en natt och på tisdag kväll kände jag precis samma smärta fast ännu värre än det var gången innan. Vi åkte då in och jag fick ett nytt dränage in op sammma natt. Det dränaget åkte sedan ut och hamnade fel. Så igår fick jag ett nytt, nu en annan sort. Får se om den fungerar bättre. Har haft skitont mest hela tiden. Inte kunnat göra något alls utan bara ligger i sängen för att det gör så ont. Det här va sista chansen med dränage innan jag skulle få det lagat ist, med en stor op. Så har alltså varit hemma en natt sen det här började. Strålats och gjort röntgen nästan varje dag. Strålats har jag gjort enligt schemat förutom att det började fredag den 13 ist för onsdagen den veckan som det skulle eftersom jag mådde så dåligt efter första dränage op. Har inte orkat blogga eftersom jag mått så dåligt. Det är lite luddigt allting och man vet inte varför lungan kollapsade heller. 
Fick en fråga på Facebook från pappas moster (en av dom många) hur det var med mig och vad som hänt. Svarade henne på fb och eftersom jag fortfarande inte mår så bra kopierade jag svaret och skrev det här på bloggen också samtidigt. Dock är det lite ändrat men inte mycket. Får se om jag orkar uppdatera mer snart igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0